02737nam a2200217Ia 4500001001100000100003400011101000800045200007900053210000900132215006900141300186400210608001702074650004602091700013202137801000702269856005202276857009002328909001202418920007602430991001302506Π.9051gre a20140611d9999 m y0grey0103 ga agre1 aΝύμφηb[Γλυπτό]fΕυθυμιάδη-Μενεγάκη Φρόσω d1960 a138 x 67 x 43,6 εκ [Σφυρήλατος ορείχαλκος] aΗ Φρόσω Ευθυμιάδη σπούδασε κεραμοπλαστική στη Βιέννη και για ένα μεγάλο διάστημα δημιουργούσε αποκλειστικά ρεαλιστικά έργα σε τερακότα. Από το 1955 στράφηκε στη χρήση του μετάλλου και τα έργα της έγιναν πολύ αφαιρετικά, η φυσική φόρμα όμως παρέμεινε πάντα αναγνωρίσιμη. Η γυναικεία μορφή ήταν το έναυσμα για τη δημιουργία πλήθους μικρών ή μεγάλων συνθέσεων. Άλλοτε στατικές και άλλοτε σε κίνηση, αποτυπώνουν την προσωπική ματιά της γλύπτριας για την αρμονική απόδοση της γυναικείας χάρης. Προς το τέλος της δεκαετίας του '50 άρχισε να χρησιμοποιεί σφυρηλατημένες και συγκολλημένες βέργες μετάλλου, που αφήνουν μεταξύ τους κενά και επιτρέπουν στο χώρο να εισχωρήσει στο έργο και να γίνει δυναμικό στοιχείο της σύνθεσης. Με την τεχνική αυτή δημιούργησε ορισμένα από τα πιο αξιόλογα έργα της, όπως η «Νύμφη». Πρόκειται για συνθέσεις σχεδόν εντελώς αφηρημένες, στις οποίες η στατικότητα και η μετωπικότητα των παλαιότερων έργων δίνει τη θέση της στην έντονη κίνηση, περιστροφική και ανελικτική ή ορμητική προς τα εμπρός. aΓλυπτό aΣφυρήλατος ορείχαλκος 1aΕυθυμιάδη-Μενεγάκη Φρόσωf(1911 - 1995)uhttps://www.nationalgallery.gr/artist/efthymiadi-menegaki-froso/ a50 uhttps://www.nationalgallery.gr/artwork/nymfi-2/ ahttps://www.nationalgallery.gr/wp-content/uploads/2022/03/64612_2000_2000-500x716.jpg aΠ.9051 aΚληροδότημα Φρόσως Ευθυμιάδη-Μενεγάκη aPAINTING