05248nam a2200409 45000010008000000050017000080100018000250350028000431000041000711010008001122000204001202100035003242150041003592600009004003000084004093000142004933301123006353302382017584540054041406000036041946000061042306060015042916070069043066070043043756860006044187020057044247020032044817020034045137120022045478010042045698520075046118560041046869090012047279200021047399600034047609700044047941-1640320220928141109.0 a960-17-0150-8 aucatb10565433l10017946 a20120608d2003 y0grey010503 ga1 agre1 aBrancusi κατά Ηνωμένων Πολιτειών eη ιστορική δίκη, 1927-1928gεπιμέλεια Νίκος Δασκαλοθανάσηςgμετάφραση Μαρίνα Παππά aΑθήναcΎψιλονd2003 a182 σ.cεικ. ασπρ.d21 εκ. c2003 aΣτις σσ. 147-171 υπάρχει επίμετρο του Andre Paleologue. aΣτις σ.σ. 173-184 υπάρχουν βιογραφικά σημειώματα και χρονολόγιο του Constantin Bracusi. a"Σημείωμα του επιμελητή της γαλλικής έκδοσης: Το κείμενο που ακολουθεί, αποτελεί πιστή αναπαραγωγή των στενογραφημένων πρακτικών της δίκης, με βάση δακτυλογραφημένο αντίτυπο που φυλάσσεται στη Βιβλιοθήκη του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Κρίθηκε απαραίτητο να μεταφραστεί το σύνολο των πρακτικών, ακόμα και οι επαναλήψεις που είναι εγγενείς σε οποιαδήποτε νομική διαδικασία. Η μόνη παρέμβαση από τη πλευρά του εκδότη αφορά στην προσθήκη τίτλων και μεσοτίτλων, ώστε να διευκολυνθεί η ανάγνωση. Ό,τι υπογραμμίζεται στην αναχείρας έκδοση, είναι υπογραμμισμένο και στο πρωτότυπο".[σελ. τίτλου βερσό] aΤόπος: Νέα Υόρκη, Χρόνος: Τέλη της δεκαετίας του '20, λίγο πριν τη μεγάλη οικονομική κρίση. Αντίδικοι και αντικείμενο της αντιδικίας: Προσφεύγων, ο ρουμάνος γλύπτης C. Brancusi που ζει στο Παρίσι, Καθ' ου, η κυβέρνηση των ΗΠΑ, ως πολιτικός προϊστάμενος των τελωνειακών Αρχών που δασμολόγησαν το χάλκινο έργο του Brancusi με τίτλο Πουλί στο χώρο, παρότι ο νόμος επιβάλλει ατέλεια εισαγωγής στα έργα τέχνης, ακριβώς επειδή έκριναν πως το επίμαχο "αντικείμενο" δεν ανήκε σ' αυτή την κατηγορία. Το δικαστήριο καλείται ν' απαντήσει τελεσίδικα στο ερώτημα: Το έργο του Brancusi πρέπει ή όχι να εισαχθεί ατελώς; Κοντολογίς, είναι ή δεν είναι έργο τέχνης; Η ανάγνωση των πρακτικών της δίκης, που αναπαράγονται εδώ πιστά, παραμένει -ανεξάρτητα από την έκβαση της υπόθεσης- συναρπαστική. Ευτράπελοι διάλογοι δεν αγγίζουν απλώς τα όρια του παραλόγου, αλλά και καθιστούν σαφή την αναρμοδιότητα των δικαστηρίων να αποφανθούν περί παρομοίων ζητημάτων. Ωστόσο, η επικαιρότητα του βιβλίου βρίσκεται αλλού: Η μετατόπιση του κριτηρίου εγκυρότητας από το ίδιο το καλλιτεχνικό έργο προς το θεσμικό πλαίσιο που το αναγνωρίζει ως τέτοιο, αλλά και η αυξανόμενη δυσκολία εντοπισμού αυτού του ίδιου του καλλιτεχνικού αντικειμένου, θα αποτελέσουν ορισμένα από τα καίρια ζητήματα της καλλιτεχνικής θεωρίας όχι μόνο του 20ού αλλά και του 21ου αιώνα. 1tBrancusi contre Etats-UnitseUn proces historique 1aBrancusibConstantinf1876-1957 1aBrancusibConstantinf1876-1957xTrials, litigation, etc0 aΔίκες aΗνωμένες Πολιτείες ΑμερικήςxΔίκες aUnited StatesxTrials, litigation, etc aM 1aΔασκαλοθανάσηςbΝίκοςf1961-4340 1aΠαπάbΜαρίνα4730 1aPaleologuebAndref1946-3070 aΎψιλον4650 0aGRbNATIONAL GALLERYc20120608gAACR2 aINSTbLIBRARYe20120608hM BRA 2003p036000018345q036000018345t1uBK d/webopac/covers/9601701508_16403.jpg b0018680 cΑΓΟΡΑz2006 a2012-06bΜΟΝΟΓΡΑΦΙΑ aΜΕΝΤΖΑΦΟΥbΕΛΕΝΗz2012-06