Ιστορίες στο μεταίχμιο : μοντερνισμός και πραγματικότητα στη μεταπολεμική ελληνική τέχνη / Έλενα Χαμαλίδη

"Οι "Ιστορίες στο μεταίχμιο" εξετάζουν συγκλίσεις και εναλλακτικές θεωρήσεις του πραγματικού, του υλικού, του Ρεαλισμού και του μοντερνισμού ή των... Πλήρης περιγραφή

Συγγραφείς: Χαμαλίδη Έλενα
Κατηγορία Υλικού: Βιβλίο
Γλώσσα: Greek
Έκδοση: Αθήνα : Μέλισσα, 2022
Θέματα:
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
Εξώφυλλο
Saved in:
LEADER 05700nam a2200349 4500
001 1-84906
005 20221216155532.0
010 |a 9789602044254 
100 |a 20221216d2022####m y0grey0103 ga 
101 |a gre 
200 1 |a Ιστορίες στο μεταίχμιο   |e μοντερνισμός και πραγματικότητα στη μεταπολεμική ελληνική τέχνη  |f Έλενα Χαμαλίδη 
210 |a Αθήνα   |c Μέλισσα  |d 2022 
215 |a 317 σ.   |c εικ. ασπρ. & έγχρ.  |d 29 εκ. 
260 |c 2022 
320 |a Περιέχει ευρετήριο και βιβλιογραφικές σημειώσεις 
330 |a "Οι "Ιστορίες στο μεταίχμιο" εξετάζουν συγκλίσεις και εναλλακτικές θεωρήσεις του πραγματικού, του υλικού, του Ρεαλισμού και του μοντερνισμού ή των νέο-πρωτοποριών, αρχικά μεταξύ των πόλων ιδεολογικά φορτισμένων αντιπαραθέσεων κατά την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου, μέσα από τα παραδείγματα πέντε Ελλήνων καλλιτεχνών. Πρόκειται για τους Γιάννη Χαΐνη, Takis (Τάκη Βασιλάκη) σε διάλογο και μέσα από το βλέμμα του Nicolas Calas, Βλάση Κανιάρη στο πλαίσιο του πνευματικού και καλλιτεχνικού περιβάλλοντος της (Δυτικής) Γερμανίας της δεκαετίας του 1970, Νίκη Καναγκίνη και Νέλλα Γκόλαντα. Κοινό θεματικό άξονα των κειμένων συνιστά η διερεύνηση της μεταβαλλόμενης σχέσης του μοντερνισμού με την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα, καθώς και του ρόλου της ιστορικής και πολιτισμικής μνήμης. Σε κάποιες περιπτώσεις η σχέση με το πραγματικό βαδίζει παράλληλα με νέους, διευρυμένους, ορισμούς του Ρεαλισμού, ενώ σε άλλες συνδέεται περισσότερο με την ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση, από τη δεκαετία του 1960 και μετά, στις πλευρές της καλλιτεχνικής διαδικασίας που αφορούν τα υλικά, την επεξεργασία τους και τις ποιότητες του απτικού, σε συνδυασμό με τον πειραματισμό με νέα μέσα ή τη διαμεσικότητα, και νέες στρατηγικές. Στα πέντε κείμενα επιχειρείται, μέσω της αξιοποίησης των πηγών, αρχειακού υλικού και της ένταξης του έργου και της σκέψης των δημιουργών στο ελληνικό και διεθνές γίγνεσθαι, να έρθουν ξανά στο φως και να αναδειχτούν, τόσο θεωρητικές αντιπαραθέσεις όσο και ο διάλογος της καλλιτεχνικής πρακτικής και του λόγου των καλλιτεχνών με την υποδοχή τους από την κριτική και άλλους θεσμούς, σε ένα βαθμό και η σχέση τους με την αγορά της τέχνης, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στόχος είναι να φωτιστεί ένα πλέγμα από διασταυρούμενα ©βλέμματαΉ που θα μπορούσε να φωτίσει τη συνθετότητα του τοπίου της μεταπολεμικής ελληνικής τέχνης από τα μετεμφυλιακά χρόνια έως πρόσφατα, ενίοτε τον υπομελετημένο πλούτο της, να θίξει θεωρητικά ζητήματα όσον αφορά τα χαρακτηριστικά της, και να θέσει τη σημασία της εμβάθυνσης στις μεμονωμένες περιπτώσεις και της ανάδειξης του πλέγματος των σχέσεων που τις συνδέουν με το πλαίσιο της εποχής, ελληνικό και διεθνές, με το οποίο αλληλεπιδρούν. Θα μπορούσε, έτσι, να συμβάλει σε μελλοντικές συνθετικές θεωρήσεις της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης που παράχθηκε εντός και εκτός Ελλάδας." [Περιγραφή του εκδότη] 
600 |a Χαΐνης  |b Γιάννης  |f 1930- 
600 |a Takis  |f 1925-2019 
600 |a Κανιάρης  |b Βλάσης  |f 1928-2011 
600 |a Καναγκίνη  |b Νίκη  |f 1933-2008 
600 |a Γκόλαντα  |b Νέλλα  |f 1941- 
606 0 |a Τέχνη, Ελληνική  |z 20ός αιώνας 
606 0 |a Μοντερνισμός (Τέχνη) 
606 0 |a Art, Greek  |z 20th century 
606 0 |a Modernism (Art) 
676 |a 709 GR 
700 1 |a Χαμαλίδη  |b Έλενα  |4 070 
712 0 2 |a Μέλισσα  |4 650 
801 |a GR  |b NATIONAL GALLERY  |c 20220603  |g AACR2 
852 |a INST  |b LIBRARY  |e 20221216  |f Τσαροπούλου Νατάσα  |h 709 GR ΧΑΜ  |p 036000034315  |q 036000034315  |u BK  |y 0 
909 |b 0029556 
920 |c ΑΓΟΡΑ  |z 2022