04162cam0a22003251 45000010008000000050017000080100018000251000041000431010008000842000348000922100058004402150041004982600009005393302714005486060060032626060043033226060045033656060035034106060024034456060028034696760010034977000029035077020060035367020050035967120033036468010042036798520082037219090012038039200021038151-8531820230505145756.0 a9789601223865 a20230505d2018 m y0grey010305 ga1 agre1 aΡιζοσπαστικές πραγματικότητεςeη φωτογραφία ως πολιτική πρακτικήeμια ανθολογία δοκιμίωνfJulian Stallabrassgεπιμέλεια - μετάφραση: Ηρακλής Παπαϊωάννουgγλωσσική επιμέλεια: Καλλιόπη Τζημαγιώργη aΘεσσαλονίκηcUniversity Studio Pressd2018 a223 σ.cεικ. έγχρ.d24 εκ. c2018 aΟ Julian Stallabrass συγκεντρώνει και ανθολογεί σειρά δοκιμίων για τη φωτογραφία. Μέσα από τα δοκίμια της έκδοσης ο συγγραφέας πραγματευεται τη φωτογραφία ως μέσο και ως πράξη αναδεικνυοντας τον ενεργό ρόλο του καλλιτέχνη. Το πρώτο δοκίμιο εκθέτει διεξοδικά το έργο του Sebastiao Salgado και της φωτογραφίας ντοκουμέντο, το δευτερο αναλυει την εξέλιξη της φωτογραφίας δρόμου στο Παρίσι, την ακμή αλλά και τη σταδιακή υποχώρησή της στο δευτερο μισό. ου 20ου αιώνα. Στη συνέχεια ο συγγραφέας αναλυει την είσοδο της συγχρονης φωτογραφίας στον μουσειακό στίβο, μέσα από το παράδειγμα του Jeff Wall και αντικρουει τη φαινομενική ουδετερότητα της δημοφιλους "ανέκφραστης" φωτογραφίας πορτραίτου, χρησιμοποιώντας ως βάση το έργο της Rineke Dijkstra και συσχετίζοντάς το με εκείνο της Diane Arbus και του Richard Avedon. Το έργο της Lisa Barnard χρησιμευει ως αιχμηρό παράδειγμα για τον ρόλο της εικονοληψίας των drones και των νέων τεχνολογιών στη συγχρονη πολεμική επιχείρηση, ενώ η διασκευή των Oliver Chanarin και David Broomberg στο Αλφαβητάρι του Πολέμου, το ιστορικό, αντιπολεμικό βιβλίο του Μπέρτολτ Μπρεχτ για τον εθνικοσοσιαλισμό, γίνεται αφορμή για να σχολιαστεί το αν και πότε η τέχνη πραγματευεται την πολιτική με τρόπο ουσιώδη ή μη. Το τελευταίο δοκίμιο είναι ένα αδημοσίευτο κείμενο και αφορά τις φωτογραφίες του Richard Mosse από τις εμπόλεμες ζώνες του εμφυλίου στο Κογκό οι οποίες δίνουν το έναυσμα για να συζητηθεί το πώς η συγχρονη τέχνη μπορεί να στηλιτευει επιδερμικά και να αφοπλίζει ουσιαστικά, με αιχμή τη θεαματική αισθητικοποίηση.0 aΦωτογραφίαxΠολιτικές απόψεις0 aΤέχνη και φωτογραφία0 aΦωτογραφίαxΦιλοσοφία0 aPhotographyxPolitical aspects0 aArt and photography0 aPhotographyxPhilosophy a770.1 1aStallabrassbJulian4070 1aΠαπαϊωάννουbΗρακλήςf1962-43404730 1aΤζημαγιώργηbΚαλλιόπη434002aUniversity Studio Press4650 aGRbNATIONAL GALLERYc20230505gAACR2 aINSTbLIBRARYe20230505f10000045h0029863p036000036876q036000036876uBKy4 b0029863 cΑΓΟΡΑz2023