04352cam0a22003371 45000010008000000050017000080100018000251000041000431010008000842000160000922100037002522150053002892250030003422600009003723200071003813302986004524100030034386060074034686060060035426060067036026060042036696060034037116060023037456760011037687000061037797120024038408010042038648520075039069090012039819200021039931-8551420230918143749.0 a9789603483595 a20230918d2021 m y0grey010305 ga0 agre1 aΌχι ακριβώς τέχνηeη υπερδιόγκωση του πολιτισμικού φαινομένουfΘανάσης Μουτσόπουλος aΑθήναcΠλέθρονd2021 a563 σ.cεικ. ασπρ. & έγχρ.d24 εκ.2 aΘεωρία τέχνης c2021 aΠεριέχει βιβλιογραφικές σημειώσεις aΠολλοί δεν θα ενδιαφερθούν γι' αυτό το βιβλίο λόγω της εκκωφαντικής εξειδίκευσης που χαρακτηρίζει την εποχή μας (και όλα αυτά πέρα από το περίπου σαφώς ορισμένο σύμπαν των "Καλών Τεχνών"): οι ειδικοί της φωτογραφίας διαβάζουν μόνο βιβλία για τη φωτογραφία, οι ειδικοί των κόμικς για τα κόμικς... Οι φωτογράφοι έχουν τη δική τους (πολυμελή) κοινότητα με τους δικούς τους θεωρητικούς, επιμελητές, περιοδικά και φεστιβάλ. Το ίδιο και τα κόμικς, η γραφιστική, τα βιντεοπαιχνίδια ή η ροκ μουσική. Σταδιακά συμβαίνει το ίδιο και για τις διάφορες υποκατηγορίες των εικαστικών τεχνών: αναπαραστατική ζωγραφική, video art, περφόρμανς (ολοένα και πιο συχνά αποκαλούμενες επιτελεστικές τέχνες). Διαδοχικά η κάθε περιοχή θωρακίζει τα όριά (;) της και ιδρύει τις ακαδημαϊκές της βάσεις. Ελάχιστοι ενδιαφέρονται για τις συναντήσεις με τις άλλες περιοχές. Για τις προθέσεις και την παράλληλη εξειδίκευση των Genderstudies, φεμινιστικά ή ΛΟΑΤ έχουν κατά καιρούς γίνει πολλές αναλύσεις. Η εκπαιδευτική διαδικασία αναπαράγει την εξειδίκευση και την γκετοποίηση. Το Δάσος κι όχι το Δέντρο, λοιπόν, σε μια εποχή που ευνοεί το δεύτερο. Υπάρχουν ασφαλώς δεκάδες βιβλία για τη Φωτογραφία, τα Κόμικς, τα Γκράφιτι, ή την Αρχιτεκτονική. Τις περισσότερες φορές κάνουν το λάθος της εξειδίκευσης: πιστεύουν ότι το καθένα είναι ένας ξεχωριστός, αυτόνομος κόσμος. Ίσως, από κάποια άποψη, πολλά από αυτά υπήρξαν για μεγάλο διάστημα της πορείας τους τόσο αυτόνομο είδος όσο και απομονωμένα από τα άλλα είδη. Σήμερα όμως μοιάζει ανόητο να ισχυριστεί κανείς κάτι τέτοιο, αφού όλα τα παραπάνω παρελαύνουν τακτικά σε γκαλερί, μουσεία ή περιοδικά εικαστικών. (Περιγραφή από οπισθόφυλλο) 1tΘεωρία τέχνης0 aΤέχνη, Μοντέρναz21ος αιώναςxΦιλοσοφία0 aΤέχνη και Κοινωνίαz21ος αιώνας0 aΜέσα μαζικής ενημέρωσης και τέχνη0 aArt, Moderny21st centuryxPhilosophy0 aArt and societyz21st century0 aMass media and art a701.17 1aΜουτσόπουλοςbΘανάσηςf1969-407002aΠλέθρον4650 aGRbNATIONAL GALLERYc20230918gAACR2 aINSTbLIBRARYe20230918h701.17 ΜΟΥp036000037361q036000037361uBK b0030005 cΑΓΟΡΑz2023