Τα συναισθήματα και το υψηλό : η αντίληψη της έκφρασής τους στην ιστορική ζωγραφική του Rembrandt / Ναυσικά Λιτσαρδοπούλου; επιμέλεια κειμένου Μιχάλης Κατσιμίτσης

Γιατί ο Rembrandt εξακολουθεί να μας αφορά; Πώς εξηγείται το αδιάλειπτο ενδιαφέρον των θεατών για το έργο του; Γιατί ακόμα και από ιστορικούς της τέχνης έχει θεωρηθεί... Πλήρης περιγραφή

Συγγραφείς: Λιτσαρδοπούλου Ναυσικά
Άλλοι συγγραφείς: Κατσιμίτσης Μιχάλης
Κατηγορία Υλικού: Βιβλίο
Γλώσσα: Greek
Έκδοση: Αθήνα : Ευρασία, 2019
Θέματα:
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
Εξώφυλλο
Saved in:
LEADER 03788nam0a22003251 4500
001 1-27536
005 20220928145908.0
010 |a 978-618-5027-96-4 
035 |l 10029117 
100 |a 20201029d2019 y0grey010503 ga 
101 0 |a gre 
200 1 |a Τα συναισθήματα και το υψηλό  |e η αντίληψη της έκφρασής τους στην ιστορική ζωγραφική του Rembrandt  |f Ναυσικά Λιτσαρδοπούλου  |g επιμέλεια κειμένου Μιχάλης Κατσιμίτσης 
210 |a Αθήνα  |c Ευρασία  |d 2019 
215 |a 140 σ.  |c εικ. ασπρ. & έγχρ.  |d 23 εκ. 
260 |c 2019 
320 |a Περιέχει βιβλιογραφία [σ. 119-132] και ευρετήριο κυρίων ονομάτων. 
330 |a Γιατί ο Rembrandt εξακολουθεί να μας αφορά; Πώς εξηγείται το αδιάλειπτο ενδιαφέρον των θεατών για το έργο του; Γιατί ακόμα και από ιστορικούς της τέχνης έχει θεωρηθεί ότι ο Rembrandt απεικονίζει «την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης» και απασχολεί για τη συναισθηματική δύναμη της τέχνης του; Μια πρώτη απάντηση στο ερώτημα αυτό συνδέεται με την αληθοφανή απεικόνιση του δράματος, η οποία προκαλεί την άμεση συναισθηματική απόκριση του θεατή. Ο Rembrandt μοιάζει να ζωγραφίζει τη ζωή όπως την παρατηρεί. Ταυτόχρονα, τη ζωγραφίζει στη μέγιστη έντασή της, είτε αυτό περικλείει τον τρόμο και τη βιαιότητα, είτε την έκπληξη, είτε το δέος. Ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται η αποτύπωση αυτών των οριακών συναισθημάτων συναρτάται σε μεγάλο βαθμό με τη διαχείριση της ύλης, δηλαδή του χρώματος. Η έξαρση του χρωματικού υλικού αποδίδει την έκσταση των εικονιζομένων και οδηγεί την εκστατική απόκριση του θεατή. Αυτή η υπερβολική αποτύπωση ακραίων εμπειριών μπορεί να μεταφραστεί ως το υψηλό, το «δυσεξάλειπτο», είναι ο Ωκεανός, «οι κρατήρες της Αίτνας που ξεχύνουν ποτάμια», είναι το «θεϊκότερο εν συγκρίσει προς εμάς» του Λογγίνου, είναι αυτό «το οποίο επιστρέφει πάλι στη σκέψη μας, το οποίο είναι αδύνατον να βγάλουμε από το μυαλό μας». [Περιγραφή από το οπισθόφυλλο]. 
517 1 |a η αντίληψη της έκφρασής τους στην ιστορική ζωγραφική του Rembrandt 
600 0 |a Rembrandt Harmenszoon van Rijn  |f 1606-1669 
686 |a M 
700 1 |a Λιτσαρδοπούλου  |b Ναυσικά  |4 070 
702 1 |a Κατσιμίτσης  |b Μιχάλης  |4 340 
712 |a Ευρασία  |4 650 
801 0 |a GR  |b NATIONAL GALLERY  |g AACR2 
852 |a INST  |b LIBRARY  |e 20201029  |h M REM 2019  |p 036000031056  |q 036000031056  |t 1  |u BK  |y 0 
856 |d /webopac/covers/9786185027964_27536.jpg 
909 |b 0027755 
920 |c ΑΓΟΡΑ  |z 2020 
960 |a 2020-10  |b ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΑ 
970 |a ΜΕΝΤΖΑΦΟΥ  |b ΕΛΕΝΗ  |z 2020-10 

Παρόμοια τεκμήρια

Πρόσθετες Πληροφορίες