Ριζοσπαστικές πραγματικότητες : η φωτογραφία ως πολιτική πρακτική μια ανθολογία δοκιμίων / Julian Stallabrass; επιμέλεια - μετάφραση: Ηρακλής Παπαϊωάννου γλωσσική επιμέλεια: Καλλιόπη Τζημαγιώργη

Ο Julian Stallabrass συγκεντρώνει και ανθολογεί σειρά δοκιμίων για τη φωτογραφία. Μέσα από τα δοκίμια της έκδοσης ο συγγραφέας πραγματευεται τη φωτογραφία ως μέσο και ως... Πλήρης περιγραφή

Συγγραφείς: Stallabrass Julian
Άλλοι συγγραφείς: Παπαϊωάννου Ηρακλής 1962-, Τζημαγιώργη Καλλιόπη
Κατηγορία Υλικού: Βιβλίο
Γλώσσα: Greek
Έκδοση: Θεσσαλονίκη : University Studio Press, 2018
Θέματα:
Ετικέτες: Προσθήκη ετικέτας
Δεν υπάρχουν, Καταχωρήστε ετικέτα πρώτοι!
Εξώφυλλο
Saved in:
LEADER 04162cam0a22003251 4500
001 1-85318
005 20230505145756.0
010 |a 9789601223865 
100 |a 20230505d2018 m y0grey010305 ga 
101 1 |a gre 
200 1 |a Ριζοσπαστικές πραγματικότητες  |e η φωτογραφία ως πολιτική πρακτική  |e μια ανθολογία δοκιμίων  |f Julian Stallabrass  |g επιμέλεια - μετάφραση: Ηρακλής Παπαϊωάννου  |g γλωσσική επιμέλεια: Καλλιόπη Τζημαγιώργη 
210 |a Θεσσαλονίκη  |c University Studio Press  |d 2018 
215 |a 223 σ.  |c εικ. έγχρ.  |d 24 εκ. 
260 |c 2018 
330 |a Ο Julian Stallabrass συγκεντρώνει και ανθολογεί σειρά δοκιμίων για τη φωτογραφία. Μέσα από τα δοκίμια της έκδοσης ο συγγραφέας πραγματευεται τη φωτογραφία ως μέσο και ως πράξη αναδεικνυοντας τον ενεργό ρόλο του καλλιτέχνη. Το πρώτο δοκίμιο εκθέτει διεξοδικά το έργο του Sebastiao Salgado και της φωτογραφίας ντοκουμέντο, το δευτερο αναλυει την εξέλιξη της φωτογραφίας δρόμου στο Παρίσι, την ακμή αλλά και τη σταδιακή υποχώρησή της στο δευτερο μισό. ου 20ου αιώνα. Στη συνέχεια ο συγγραφέας αναλυει την είσοδο της συγχρονης φωτογραφίας στον μουσειακό στίβο, μέσα από το παράδειγμα του Jeff Wall και αντικρουει τη φαινομενική ουδετερότητα της δημοφιλους "ανέκφραστης" φωτογραφίας πορτραίτου, χρησιμοποιώντας ως βάση το έργο της Rineke Dijkstra και συσχετίζοντάς το με εκείνο της Diane Arbus και του Richard Avedon. Το έργο της Lisa Barnard χρησιμευει ως αιχμηρό παράδειγμα για τον ρόλο της εικονοληψίας των drones και των νέων τεχνολογιών στη συγχρονη πολεμική επιχείρηση, ενώ η διασκευή των Oliver Chanarin και David Broomberg στο Αλφαβητάρι του Πολέμου, το ιστορικό, αντιπολεμικό βιβλίο του Μπέρτολτ Μπρεχτ για τον εθνικοσοσιαλισμό, γίνεται αφορμή για να σχολιαστεί το αν και πότε η τέχνη πραγματευεται την πολιτική με τρόπο ουσιώδη ή μη. Το τελευταίο δοκίμιο είναι ένα αδημοσίευτο κείμενο και αφορά τις φωτογραφίες του Richard Mosse από τις εμπόλεμες ζώνες του εμφυλίου στο Κογκό οι οποίες δίνουν το έναυσμα για να συζητηθεί το πώς η συγχρονη τέχνη μπορεί να στηλιτευει επιδερμικά και να αφοπλίζει ουσιαστικά, με αιχμή τη θεαματική αισθητικοποίηση. 
606 0 |a Φωτογραφία  |x Πολιτικές απόψεις 
606 0 |a Τέχνη και φωτογραφία 
606 0 |a Φωτογραφία  |x Φιλοσοφία 
606 0 |a Photography  |x Political aspects 
606 0 |a Art and photography 
606 0 |a Photography  |x Philosophy 
676 |a 770.1 
700 1 |a Stallabrass  |b Julian  |4 070 
702 1 |a Παπαϊωάννου  |b Ηρακλής  |f 1962-  |4 340  |4 730 
702 1 |a Τζημαγιώργη  |b Καλλιόπη  |4 340 
712 0 2 |a University Studio Press  |4 650 
801 |a GR  |b NATIONAL GALLERY  |c 20230505  |g AACR2 
852 |a INST  |b LIBRARY  |e 20230505  |f 10000045  |h 0029863  |p 036000036876  |q 036000036876  |u BK  |y 4 
909 |b 0029863 
920 |c ΑΓΟΡΑ  |z 2023 

Παρόμοια τεκμήρια

Πρόσθετες Πληροφορίες